Webová scéna v České republice je dynamická a neustále se vyvíjí. Díky těmto datům se můžeme podívat na zajímavé statistiky a trendy. Pojďme se podívat blíže na současný stav českých domén a technologie, které dominují tomuto prostoru.
Celkový počet domén
V České republice bylo od roku 1994 registrováno 1 450 084 domén (z neoficiálního zdroje). V průběhu roku 2023 stouplo tempo registrovaných domén nad 10.000 nových domén měsíčně. Tento počet ukazuje na rostoucí zájem o online přítomnost a důležitost webových stránek pro podnikání i osobní projekty.
V roce 1994 bylo (z neoficiálního zdroje) registrováno 21 následujících domén:
upce.cz | slu.cz | nkp.cz |
pmfhk.cz | vabo.cz | jcu.cz |
nri.cz | navrat.cz | vps.cz |
iir.cz | cefres.cz | valmez.cz |
sks.cz | medicon.cz | los.cz |
tdat.cz | sis.cz | vutbr.cz |
protel.cz | hukatronic.cz | main.nri.cz |
Mrtvé weby
Z celkového počtu domén je 302 278 považováno za mrtvé weby. Tyto stránky nejsou aktivní nebo nefungují správně. Pro tvůrce webů to může znamenat příležitost k obnovení nebo redesignu těchto stránek.
Populární platformy
# Shoptet
Shoptet, platforma zaměřená na e-commerce, je využívána na 30 188 doménách. To představuje zhruba 2,79 % z celkového počtu aktivních webů.
# WordPress
WordPress zůstává dominantní platformou, kterou využívá 245 778 domén, což představuje přibližně 22,06 % z celkového počtu aktivních webů.
# WooCommerce
Z těch, kteří používají WordPress, 82 724 webů využívá WooCommerce, což činí asi 7,42 % z celkového počtu aktivních webů.
# Joomla
Joomla je využívána na 15 131 doménách, což představuje přibližně 1,36 % z celkového počtu aktivních webů.
# Drupal
Drupal je používán na 4 055 doménách, což představuje asi 0,36 % z celkového počtu aktivních webů.
Analytika a měření
# Statistické nástroje
Celkem 281 974 domén (33,3 %), používá nástroje pro měření statistik. To ukazuje na důležitost sledování návštěvnosti a výkonu webů.
# Google Analytics a GTM
Google Analytics je nejrozšířenějším nástrojem pro měření, který používá 196 253 webů. Google Tag Manager (GTM) je pak využíván na 124 313 doménách, což usnadňuje správu a nasazení analytických nástrojů.
Závěr
Data ukazují, že český webový prostor je velmi rozmanitý a neustále se mění. Pro tvůrce webů to znamená potřebu sledovat aktuální trendy a technologie, aby mohli nabídnout nejlepší řešení pro své klienty. Pokud máte zájem o vytvoření nebo redesign webu, neváhejte mě kontaktovat – rád vám pomůžu najít to nejlepší řešení pro vaše potřeby.
Doufám, že vám tyto statistiky poskytly zajímavý vhled do současného stavu českých domén a těším se na spolupráci při tvorbě vašich úspěšných webových projektů!