Tvorba webových prezentací a eshopů 

Aktuální stav českých domén: Co se děje ve světě webových stránek?

Zjistěte jaký je stav českých domén, jaké platformy a technologie dominují českému webovému prostoru. V tomto článku se dozvíte, kolik webových stránek využívá populární CMS systémy jako WordPress, Shoptet, WooCommerce, Joomla a Drupal, a také jaké nástroje pro analytiku nejpoužívanější.
stav českých domén

Webová scéna v České republice je dynamická a neustále se vyvíjí. Díky těmto datům se můžeme podívat na zajímavé statistiky a trendy. Pojďme se podívat blíže na současný stav českých domén a technologie, které dominují tomuto prostoru. 

 

Celkový počet domén

V České republice bylo od roku 1994 registrováno 1 450 084 domén (z neoficiálního zdroje). V průběhu roku 2023 stouplo tempo registrovaných domén nad 10.000 nových domén měsíčně. Tento počet ukazuje na rostoucí zájem o online přítomnost a důležitost webových stránek pro podnikání i osobní projekty.

V roce 1994 bylo (z neoficiálního zdroje) registrováno 21 následujících domén:

 

Mrtvé weby

Z celkového počtu domén je 302 278 považováno za mrtvé weby. Tyto stránky nejsou aktivní nebo nefungují správně. Pro tvůrce webů to může znamenat příležitost k obnovení nebo redesignu těchto stránek.

 

Populární platformy

# Shoptet

Shoptet, platforma zaměřená na e-commerce, je využívána na 30 188 doménách. To představuje zhruba 2,79 % z celkového počtu aktivních webů.

# WordPress

WordPress zůstává dominantní platformou, kterou využívá 245 778 domén, což představuje přibližně 22,06 % z celkového počtu aktivních webů.

# WooCommerce

Z těch, kteří používají WordPress, 82 724 webů využívá WooCommerce, což činí asi 7,42 % z celkového počtu aktivních webů.

# Joomla

Joomla je využívána na 15 131 doménách, což představuje přibližně 1,36 % z celkového počtu aktivních webů.

# Drupal

Drupal je používán na 4 055 doménách, což představuje asi 0,36 % z celkového počtu aktivních webů.

 

Analytika a měření

# Statistické nástroje

Celkem 281 974 domén (33,3 %), používá nástroje pro měření statistik. To ukazuje na důležitost sledování návštěvnosti a výkonu webů.

# Google Analytics a GTM

Google Analytics je nejrozšířenějším nástrojem pro měření, který používá 196 253 webů. Google Tag Manager (GTM) je pak využíván na 124 313 doménách, což usnadňuje správu a nasazení analytických nástrojů.

 

Závěr

Data ukazují, že český webový prostor je velmi rozmanitý a neustále se mění. Pro tvůrce webů to znamená potřebu sledovat aktuální trendy a technologie, aby mohli nabídnout nejlepší řešení pro své klienty. Pokud máte zájem o vytvoření nebo redesign webu, neváhejte mě kontaktovat – rád vám pomůžu najít to nejlepší řešení pro vaše potřeby.

Doufám, že vám tyto statistiky poskytly zajímavý vhled do současného stavu českých domén a těším se na spolupráci při tvorbě vašich úspěšných webových projektů!

Potřebujete poradit?

Nejste si i přesto jisti a potřebujete poradit? Neváhejte s kontaktováním.
Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí Zásady ochrany soukromí a Podmínky služby společnosti Google.

Líbil se Vám tento článek?

Sdílet na Facebook
Sdílet na Twitter
Sdílet na Linkedin
Sdílet na Pinterest